قانون طراحی لوگوی حرفه ای و استاندارد - لوگو آنلاین
- Super User
- آموزش ها
آيا مي خواهيد بدانيد يک لوگوي مناسب و ايده آل بايد چه ويژگي هايي داشته باشد ما در ادامه به 5 ويژگي يک لوگوي حرفه اي اشاره مي کنيم
قبل از طراحي لوگو و آرم شما بايد درک کنيد که يک لوگو فقط يک علامت نيست و مي تواند نشان دهنده نام تجاري يک کسب و کار باشد که از طريق شکل فونت ، رنگ، و يا المان خاصي به تصوير کشيده شود
لوگو براي اعتماد به يک شرکت يا محصول ضروري مي باشد که ما طراحان وظيفه اين را خواهيم داشت که طراحي لوگو به شکلي باشد که اين اعتماد هر چه بيشتر جلب گردد لوگو ها انواع گوناگوني دارند و طراحي هاي متفاوتي که در مقالات قبل به آن اشاره شد ، طراحي لوگو و آرم به هر شکلي که صورت بگيرد بايد از اين قوانين پيروي کند تا بتوان آن را يک لوگوي حرفه اي دانست
1- آرم بايد ساده باشد
طراحي آرم ساده اجازه مي دهد به طرف که آن را به آساني در ذهن خود تجزيه و تحليل نمايد. آرم خوب نبايد طراحي غير منتظره داشته باشد اين قوانين براي طراحي انواع لوگو مي باشد و صرفا شامل يک نوع طراحي نمي شود
2- آرم بايد به ياد ماندني باشد
بعد از پشت سر گذاشتن اصل سادگي طراحي لوگو بايد به شيوه اي باشد که در کمترين زمان ممکن در حافظه افراد جاي بگيرد
3-لوگو يا آرم بايد بي انتها باشد
لوگو اي که طراحي مي شود بايد بي انتها باشد يعني با گذشت زمان نبايد مجبور به تغيير آن بشويم پس در طراحي لوگو از تاريخ ، آدرس ، و ساير چيزها که ممکن است با گذشت زمان تغيير کند بايد پرهيز کرد مگر در موارد خاص و نادر مانند لوگوي المپيک و ...
4-همه کاره بودن لوگو
آرم خوب و حرفه اي بايد در سراسر جاها کاربرد داشته باشد و محدود نباشد يعني بتوان حتي در رسانه هاي عمومي از آن استفاده کرد . از اين رو سايز لوگو بايد بزرگ بوده تا در محل هاي تبليغاتي با افت کيفيت مواجه نشود
5-لوگو بايد مناسب باشد
رنگ ، فونت و تصاويري که در لوگو استفاده مي شود بايد مطابق با موضوع لوگو باشد که يکي از مهمترين اصل در طراحي لوگو است ، از اين رو ساخت آرم و لوگو را دشوار مي سازد متخصصان بايد در انتخاب رنگ و فونت دقت نمايند تا بتوان يک لوگوي مناسب طراحي نمود. هميشه مد نظر داشته باشيد که طراحي آرم براي فروشگاه اسباب بازي کودکانه با طراحي آرم يک شرکت حقوقي تفاوت هاي زيادي در رنگ و طرح لوگو خواهد داشت
منبع: لوگو آنلاین