استفاده از افکت در طراحی لوگو برای جذب مشتری
- Super User
- مقالات
اخیرا سایت هایی را مشاهده می کنید که با ترفند های متفاوتی سعی در جذب مشتری دارند ، یکی از آنها که هر بازدید کننده ایی را به خنده وا می دارد ادعاهای کذب این گونه سایت ها است که قبلا هم در مورد آن بحث شد ادعاهایی مانند اینکه 10 یا 15 سال است که ما کار طراحی لوگو انجام می دهیم و بیش از 200 یا 300 نمونه کار را داریم این ادعاها کذب محض است در سال 87 که سایت لوگو آنلاین به عنوان اولین سایت تخصصی طراحی لوگو راه اندازی شد هیچ کدام از این وب سایت ها وجود نداشته اند و این سایت ها طی چند سال اخیر راه اندازی شده اند و تمام نمونه کارهای آنها را که مشاهده کنید به 150 عدد نخواهد رسید این بحث را قبلا در مورد سایت های طراحی لوگو انجام داده ایم اما بحثی که در حال حاضر در مورد سایت های طراحی لوگو نوپا است استفاده از افکت ها و رنگ ها برای جذب مشتری است ، افکت هایی که روی طرح می دهند و خیلی از واقعیت ها را می پوشاند افکت های آماده روی طرح ها می دهند و حالت های سه بعدی روی طرح نهایی انجام می دهد و کارفرما به اصل طراحی لوگو نگاهی نمیکند و بیخبر از آنکه این افکت ها را می توان فقط در صفحه نمایش به این زیبایی دید و روی کاغذ و یا در طرح سیاه و سفید خبری از این رنگ و لعاب و لوگو و آرم نیست
اگر به این گونه سایت ها نگاه کنید سبک طراحی لوگو همه آنها به طور کل یکی است و بیشتر استفاده از کلمات برای ساخت ارم استفاده می کنند اینگونه افراد با دانش فنی کم و صرفا کپی برداری از لوگو های دیگر و لوگو هایی که قبلا طراحی کرده اند سعی در جذب مشتری می کنند
برای اینکه طراح حرفه ای را از طراح مبتدی و شعاری تشخیص دهیم یک نگاهی به نمونه کارها با دیدی بازتر انجام دهیم ما نباید در انتخاب طراح نگاه به افکت های سه بعدی آماده در طراحی بکنیم اگر اینگونه افراد در 30 یا 40 سال قبل می بودند هیچ گاه نمی توانستند حتی یک لوگو طراحی کنند چون این گونه وسایل و ابزارها برای طراحی لوگو وجود نداشت، نگاهی به لوگو های طراحی شده استاد ممیز بیندازید تا مطلب بالا را درک کنید با مشاهده آثار ارزشمند این استاد مشاهده می کنید که بیشتر این لوگو ها به صورت تک رنگ طراحی شده و بیشتر طراحی لوگو مد نظر است تا افکت هایی که روی لوگو توسط نرم افزار های رایگان می گذارند پس گول زرق و برق بعضی از افراد سود جو را نخورید