طراحی برای سادگی لوگو اسکانیا
- Super User
- مقالات
سادگی در طراحی لوگو همیشه یک اصل مهم و اساسی به شمار می رود این قانون زمان نمی شناسد و از اول با طراحی لوگو بوده است شرکت هایی که در گذشته از لوگو های پیچیده چه از نظر ساختار و اشکال چه از نظر فونت ها استفاده می کردند امروزه با باز طراحی و تغییر لوگو آنها را ساده تر می کنند آژانس تبلیغاتی برند یونیون (Brand Union) که در بیش از ۱۰ کشور جهان شعبه دارد در یکی از پروژهای اخیر خود در سوئد برند اسکانیا را از نو طراحی کرد. آنها نماد قبلی اسکانیا را کمی تغییر داده و یک تایپ فیس جدید برای آن دیزاین کردند.
هدف از این تغییر، ایجاد “قدرت، وحدت و بیانی سلیس” در هویت جدید اسکانیا بود. در برند قبلی، لوگوتایپ های پراکنده و تایپ فیس های متعددی وجود داشت که در کنار هم وحدت نداشتند. به همین دلیل این استودیو، یک تایپ فیس جدید را جایگزین همه آنها کرد که نام آن Scania Sans است تا به برند جدید “صدای منحصر به فرد” خود را ببخشد. آنها همچنین نماد قبلی اسکانیا “شیر دال” را با تکنیک سه بعدی مجددا طراحی کرده و رنگ های آن را از تاج طلایی قبلی به نقره ای تبدیل کردند تا نماد آن ساده تر اما موثرتر شود.